poniedziałek, 20 kwietnia 2015

NIEZBADANE SĄ TORY NASZYCH MYŚLI

 Czasami sama siebie zaskakuję - przepis, na który wpadnę, wydaje się być z góry skazany na niepowodzenie, a jednak ostatecznie wychodzi ! Zdziwiona torem, którym podążają moje myśli oraz tym, na jaki szalony pomysł mogę jeszcze wpaść, nie jestem już w stanie nawet siebie kontrolować. Inspiracja kulinarna w mojej głowie żyje własnym życiem. Weźmy chociażby pod uwagę mój ostatni wyczyn. W sobotę, jak to ostatnio mam w zwyczaju, zmiksowałam na koktajl trochę owoców - marchewki, jabłko, gruszkę i banana. Wyszło tego trochę za dużo, w związku z tym zostało na następny dzień... i zostało wykorzystane do zrobienia ciasta. 

KOKTAJL OWOCOWY:
Zblendować:
6 marchewek
1 duże jabłko
1 duża gruszka
2 banany
pół szkl. wody

CIASTO ŚNIADANIOWE Z RESZTEK KOKTAJLU OWOCOWEGO:
2 szkl. koktajlu owocowego
2 jajka
1/3 szkl. oleju
1,5 szkl. mąki orkiszowej
pół łyżeczki sody oczyszczonej
0,5 szkl. cukru
1 płaska łyżka mielonego cynamonu
0,5 szkl. orzechów włoskich lub innych

Wszystkie składniki dokładnie wymieszać, oprócz orzechów. Przelać masę do natłuszczonej dużej formy na tartę, posypać cynamonem oraz prażonymi orzechami i wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 20-25 minut. Przepis bezglutenowy i dobry dla tych, którzy nie tolerują laktozy.
Od czasu do czasu trzeba sprawić sobie przyjemność i kupić piękne kwiaty do domu. Widok soczystych kolorów cieszy oko i działa niezwykle kojąco w te deszczowo-gradowe wiosenne dni.
Leighton Meester "Sweet"

Paulina.

4 komentarze:

  1. Super ciacho z przypadku :D Takim mianem niejednokrotnie określamy nasze niektóre wypieki :P Trzeba przyznać, że im ma się większe doświadczenie w kuchni tym ciekawsze rodzą się pomysły w głowie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jeszcze, żeby za nimi nadążyć ! W mojej głowie czasami za dużo się dzieje, dlatego po całym domu walają się szpargały z zapisanymi wymyślonymi przepisami. Czasami niestaranne, bo pisane na kolanie, późno wieczorem ;)

      Usuń