piątek, 26 czerwca 2015

A NIECH CIĘ KARCZOCH !

Pałki karczochów są tak piękne, że ostatnio na poważnie zastanawiałam się, czy nie zastąpić jedną całego swojego bukietu ślubnego :} Ale rozsądek wygrał nad chwilą słabości i zamiast do wazonu, karczochy postanowiłam zamienić na danie. Kupiłam dwa, ale były ogromniaste, więc zrobiłam je na dwie raty - raz ugotowałam, a za drugim razem upiekłam.

JAK PRZYRZĄDZIĆ KARCZOCHA ?
Łodygę obciąć i każdy listek poprzycinać nożyczkami. Górną część karczocha również dobrze ściąć, czyli tak około 1/3 główki. Następnie zagotować wodę, posolić ją, dorzucić 3 ząbki czosnku i włożyć karczocha. Gotować około 35-40 minut na wolnym ogniu. Przekroić na pół - wyjadać zębami miąższ z dolnej części listków, środek, czyli serce, jest calutkie do zjedzenia. Pozbądźcie się tylko tej szczeciny ;)
Po takim samym oporządzeniu warzywa, przekroić go na ćwiartki, ułożyć na przykrytej papierem blaszce do pieczenia, skropić oliwą z oliwek, sokiem z cytryny i oprószyć płatkami czosnku. Piec 40 minut w 190 stopniach.

Pytania dla nominowanych przez Cukry Proste:
  1. Zupa, drugie danie czy deser? - Drugie danie, zdecydowanie :} Ja jestem kobieta konkretna - ze mną trzeba konkretnie do rzeczy i wolę też konkretne posiłki.
  2. Muffiny czy kapkejki? - Muffiny. To taki mój śniadaniowy luksus.
  3. Widelec czy łyżka? - Widelec.
  4. Śniadanie czy kolacja? - Śniadanie. Nie jem kolacji.
  5. Pierogi czy tortellini? - Pierogi. Konkretnie poproszę :)
  6. Wypieki wielkanocne czy bożonarodzeniowe?- Bożonarodzeniowe, są bardziej korzenne.
  7. Piekarnik czy patelnia? - Piekarnik. Po trosze dlatego, że jest zdrowiej, a po trosze dlatego, że lubię włączyć funkcję grilla :}
  8. Kawa czy herbata? -  Nie potrafię wybrać. Kawę ubóstwiam, ale pić jej za bardzo nie mogę. Herbata, w zimie wypijam jej całe hektolitry :)
  9. Czekolada mleczna czy biała? - Czarna, deserowa :)
  10. Nigella Lawson czy Jamie Oliver? - No i masz, znowu się zacięłam. Nie wiem. Oglądać lubię jednego i drugiego. Jamie fajnie sepleni i uwielbiam go słuchać XD A Nigella jest po prostu urocza.
  11. Obiad w domu czy na mieście? - W domu, chociaż fajnie jest wyskoczyć gdzieś do knajpki na coś "lepsiejszego".

Paulina.

12 komentarzy:

  1. Robiłam go raz, dodałam do warzyw na patelnię. Bardzo mi smakował. Bardzo przydatny post :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja właśnie ostatnio się zastanawiałam i nie kupiłam bo nie wiedziałam jak się za niego zabrać :) dzięki za notkę :) jutro po niego idę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) cieszę się w takim razie, że mogłam w jakiś sposób pomóc :)

      Usuń
  3. Kot widzę bardzo zainteresowany:) nie pamiętam, kiedy jadłam karczochy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, kot jest bardzo ciekawskim stworzeniem, prawda ? :)

      Usuń
  4. Karczochów nie jadłem i chetnie bym spróbował :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam, bo są nie tylko pyszne, ale i bardzo s=zdrowe :)

      Usuń
  5. widzę ,że masz pomocnika w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomaga mi we wszystkim. Zazwyczaj w tym, w czym nie trzeba :D

      Usuń
  6. Nigdy nie próbowałam sama robić karczocha. Czas nadrobić zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie jadłyśmy karczocha. Nawet nie wiemy czy gdzieś w sklepach go widziałyśmy :)

    OdpowiedzUsuń